אושרה התכנית לעידוד עליית רופאים יהודים לארץ

צבי טסלר No Comments on אושרה התכנית לעידוד עליית רופאים יהודים לארץ

הממשלה אישרה את המשך תכנית "Masa Doctors", שתביא כ-195 רופאים נוספים מיהודי התפוצות להשתלב במערכת הבריאות הישראלית

צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות והפנים משה ארבל ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, ליישום תכנית ייעודית להגעתם של 195 רופאים נוספים מיהדות התפוצות, מומחים או במהלך התמחותם. זאת בנוסף ל-200 רופאים שכבר עלו לארץ בשנה שעברה והשתלבו כרופאים מן המניין במערכת הבריאות הישראלית.

תכנית "Masa Doctors" פועלת באופן רציף החל משנת 2008, נמשכת 8 חודשים וכוללת לימודים תיאורטיים והכשרה מעשית, מיועדת לרופאים צעירים, בגילאים 22-40, בעלי תעודה מאחת מן האוניברסיטאות המוכרות, בעלי הכשרה וניסיון, ומטרתה היא לשלבם במערך הרפואה הישראלי בזמן קצר יחסית.

בשנת 2022 יזמה הממשלה (משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד לפיתוח הנגב הגליל) את התכנית הייעודית במטרה לעודד הגעתם של משתתפים נוספים מקרב אוכלוסיה זו, עד כה, סיימו את התכנית למעלה מ- 1,200 רופאים וכ-95% מבוגרי התכנית עלו ארצה והצטרפו למערכת הבריאות הישראלית.

כיום התכנית מבוצעת בבאר שבע – בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון וביה"ח סורוקה, ובחיפה – בשיתוף עם מכללת ידע ברמב"ם וביה"ח רמב"ם. מרבית המשתתפים בחרו להישאר בערים שבהן התגוררו במהלך התכנית או בסביבתן, ובכך תורמים להעשרת כוח האדם הרפואי באזורי פריפריה בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בכל ישיבות הממשלה אנחנו מקדמים את מדינת ישראל בצעדים חדשים, היום אנחנו מאשרים בממשלה זריקת עידוד למערכת הבריאות שלנו, באמצעות עידוד הבאת רופאים זכאי עליה לישראל. זהו לא רק מהלך ציוני, זה גם מהלך חשוב שיסייע לבריאות של כולנו".

שר הבריאות משה ארבל: "מצוקת כוח האדם הגדולה במערכת הבריאות הישראלית כפי שבאה לידי ביטוי בדו"ח ה-OECD מחייבת מיקוד מאמץ בנושא. משרד הבריאות בראשותי משקיע מאמצים ומשאבים רבים בכדי להביא לתיקון המצב. בין היתר על ידי תגבור מערכת הבריאות בבעלי מקצוע איכותיים זכאי שבות, ערכיים וציוניים המבקשים לקשור את גורלם בגורלה של מדינת ישראל, זהו עוד צעד חשוב צופה פני עתיד שיסייע בפתרון המשבר".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: "ההחלטה עליה אנו מבשרים היום, לתגבור מערכת הבריאות ברופאים זכאי זכות השבות, היא צעד חיוני וציוני חשוב לחיזוק מערכת הבריאות הישראלית ולהעמקת הקשר הבלתי ינותק בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות.

"כחלק המהלך, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי בראשותי יקצה כ- 700 אלף ₪ למימון מלגות ייעודיות לרופאים עולים, בעלי אופק תעסוקתי רחב ופוטנציאל השתלבות גבוה במערכת הבריאות הישראלית.

"כך, ביחד עם שותפינו מאוניברסיטת בן גוריון ובי"ח סורוקה, נפעל להביא, לטובת תושבי הדרום כולו, את מיטב הסטנדרטים הרפואיים הקיימים בארץ, ובה בעת נתרום את חלקינו למלאכה הציונית החשובה של קליטת עלייה וקיבוץ גלויות".



0 תגובות